هلدینگ بین المللی توسعه و مهندسی پارس – پیدکو

هلدینگ بین المللی توسعه و مهندسی پارس – پیدکو

شرکت بین‌المللی توسعه و مهندسی پارس (هلدینگ پیدکو) با بیش از سه دهه تجربه موفق به عنوان یک پیمانکار عمومی (General Contractor) پیشرو و متعهد در اجرای طرح‌های کلان زیربنایی با داشتن رتبه یک صلاحیت پیمانکاری و خدمات مشاوره، عضویت در بالغ بر ۱۵ مجامع و انجمن های ملی و بین المللی در زمینه‌های مختلف صنایع بخصوص نفت و گاز، پتروشیمی و پالایشگاه سازی، مسکن و راه، انرژی و نیرو، صادرات کلیه محصولات نفت و گاز کشور فعالیت می‌نماید.
هلدینگ پیدکو با نام قبلی (سنگ گداز) و با مالکیت کامل دولتی در سال ۱۳۶۴ تأسیس گردید و در سال ۱۳۷۵ با تغییر نام به شرکت بین‌المللی توسعه و مهندسی پارس (هلدینگ پیدکو) به فعالیت خود ادامه داد و در سال ۱۳۸۸ در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی توسط سازمان خصوصی سازی جمهوری اسلامی ایران از مالکیت دولتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران -ایدرو- به بخش خصوصی واگذار گردید.
هلدینگ پیدکو ضمن اجرای بدون وقفه پروژه‌ها، همواره هدف متعالی جلب رضایت کارفرمایان و ذینفعان را از طریق ارتقاء سطح کمی و کیفی پروژه‌ها مدنظر قرار می‌دهد. این مجموعه تکنوکرات و متعهد با بهره‌گیری از نیروی انسانی بومی کارآمد و مجموعه ماشین‌آلات تخصصی، پروژه‌های عظیمی را به بهره‌برداری رسانده است. احداث پالایشگاه فاز یک پروژه -فوق استراتژیک- توسعه میدان گازی پارس جنوبی در عسلویه که یکی از افتخارات ایران اسلامی در دستیابی به استقلال صنعتی می باشد در کارنامه زرین پیدکو تبلور دارد. این طرح ملی در سال ۱۳۸۳ به بهره‌برداری رسمی رسید.
در حال حاضر انجام خدمات مهندسی، تأمین مواد و تجهیزات، انتقال تکنولوژی، ساخت و نصب و راه‌اندازی پروژه های (EPC و IPC و EPCC و EPD) صنایع بزرگ به ویژه پالایشگاه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، حوزه‌های انرژی و نیرو، صادرات محصولات پترولیوم، و خصوصاً اجرای طرح‌های دانش بنیان ملی و بین‌المللی به عنوان فعالیت های اصلی هلدینگ شامل می‌شود.
پیدکو با سوابق درخشان ممتد و تکیه بر تجربیات گذشته خود در اجرای پروژه های ملی و بین المللی، همواره پایبند به اجرای دقیق تعهدات با رعایت کامل رویه‌ها و استانداردها و توجه ویژه به مقوله حیاتی محیط زیست بوده است. در راستای ارائه کیفیتی برتر در اجرای پروژه‌ها و انجام در کوتاه ترین زمان ممکن با بودجه مناسب، جلب رضایت مشتریان و کسب اعتماد آنان از طریق ارائه خدمات خاص در تطابق با نیازهای آن‌ها و حفظ همکاری و روابط کاری بلند مدت و توسعه پایدار اهتمام ورزیده است.
در تمام این سال‌ها افول و مشکلات اقتصادی کارفرمایان و شرکای پیدکو، مانعی بر فعالیت‌های پیدکو به عنوان بازیگری مطرح در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی و پالایشگاه سازی، مسکن و راه، انرژی و نیرو، صادرات کلیه محصولات نفت و گاز کشور نبوده است.