راهیابی به مسابقه بین المللی بهینه کاوی

بهینه کاوی (بنچ مارکینگ) یک روش علمی برای جستجوی بهترین تجارب صرف نظر از خاستگاه اولیه آن در یک شرکت، صنعت و یا خارج از صنعت است که منجر به عملکرد مطلوب در سازمان می شود. تنها در این دیدگاه است که پیوسته بر بهترین ها و برتری تاکید می ­شود.

مسابقه جهانی بهینه کاوی سازمان ها را ترغیب می ­کند که توضیح دهند چگونه بهینه ­کاوی (مقایسه و یادگیری از دیگران) عامل جدایی ­ناپذیر و مهمی در بهبود و نوآوری در آن سازمان بوده است.

جایزه جهانی بهینه ­کاوی توسط Benchmarking Partnerships (استرالیا)BestParx Club  (هند) و ) COERنیوزلند( به نمایندگی از شبکه جهانی بهینه کاوی طراحی شده است. این مسابقه در سال ۲۰۱۰ برای نخستین بار به صورت آزمایشی در هند برگزار شد و در دسامبر همان سال در نیوزلند برای اولین بار جوایز به تجارب برتر اهدا شد. در سال گذشته ۸ پروژه از ایران به این جایزه که در سنگاپور برگزار گردید ارسال شد که در این میان شرکت های بانک پاسارگارد، لاستیک بارز، فولاد مبارکه و لیزینگ اقتصاد نوین موفق گردیدند به دور دوم راه یابند.

شبکه بهینه کاوی ایران به عنوان نماینده GBN از ۹۳ ملزم به برگزاری مسابقه بهینه کاوی در سطح ملی شد تا اینگونه سازمانهای داخلی، فرصتی برای ارایه پروژه های بهینه کاوی (بنچ کارگینگ) و به اشتراک گذاشتن تجارب خود در این زمینه را به دست آورده و نیز امکان حضور در عرصه جهانی را نیز داشته باشند. از این رو پروژه های برگزیده هر سال جهت حضور در مسابقه بین المللی بهینه کاوی معرفی می شوند.

همچنین شبکه بهینه کاوی ایران مسوولیت ارزیابی اولیه پروژه های ارسالی، انتخاب پروژه های برتر جهت معرفی به مسابقه جهانی، ارایه مشاوره در زمینه های نحوه تکمیل فرم مربوط و ترجمه تخصصی آن و همچنین همراهی شرکت های ایرانی در تمام مراحل مسابقه را بر عهده دارد.

لازم به ذکر است پنجمین دوره از مسابقات جهانی بهینه کاوی سال ۲۰۱۶، همزمان با دهمین کنفرانس بین المللی بهینه کاوی ۱۸ آذر ماه در کشور چین برگزار می گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید    88531491