۱۹ و ۲۰ مهرماه ؛ برگزاری نخستین کنفرانس بین المللی بهینه کاوی در تهران

نخستین کنفرانس بین المللی بهینه کاوی (بنچ مارکینگ) روزهای ۱۹ و ۲۰ مهرماه با حضور اندیشمندان ، کارشناسان ، صاحبان بنگاههای اقتصادی، استادان دانشگاهها و محققان داخلی و خارجیاز جمهوری اسلامی ایران وبیش از ۱۰ کشور خارجی در تهران برگزار شد.
به گزارش ستاد خبری نخستین کنفرانس بین المللی بهینه کاوی؛ در این کنفرانس روش ها و راهکارهای بکارگیری این رویکرد در صنایع مختلف کشور ارائه و نمونه های اجرایی و موفق آن در اختیار مدعوین در کنفرانس قرار می گیرد.
دکتر حسن فروزان فرد دبیر نخستین کنفرانس بین المللی بهینه کاوی در این باره گفت:این کنفرانس با هدف ارایه مفاهیم بهینه کاوی (بنچ مارکینگ)، روش ها،راهکارها و زمینه های کاربردی آن و همچنین نمونه های موفق بهره‌گیری از ابزار بهینه کاوی در صنایع مختلف،برگزار می شود.
وی اضافه کرد: نخستین کنفرانس بین المللی بهینه کاوی ، برای اولین بار در کشور و توسط شبکه بهینه‌کاوی ایران (www.irbn.ir) (نماینده شبکه جهانی بهینه‌کاوی) و با حضور رییس شبکه جهانی بهینه کاوی و همچنین بنیان گذار و مدیرعامل موسسه کیفیت اروپا برگزار شد.
دبیر نخستین کنفرانس بین المللی بهینه کاوی افزود: از ویژگی های منحصر به فرد این کنفرانس حضور ۷ نفر از اساتید برجسته این حوزه و همچنین حضور نمایندگان مراکز بهینه کاوی کشورهای مختلف جهان به عنوان اعضای شبکه جهانی بهینه کاوی در این مراسم است.
دکتر فروزان فرد به تبیین مفهوم بهینه کاوی اشاره کرد و گفت:بهینه کاوی رفتاری است متواضـعانه در پذیرفـتن برتری دیگران در یک موضـوع خاص و همچنین رفتاری است، خردمندانه در یادگیری اینکه چگونه میتوان در آن موضوع به رقابت پرداخت و حتی بر دیگران برتری جست.
وی افزود: پس از آغاز به کار دولت تدبیر و امید و رویکرد جدید آن مبنی بر توسعه ارتباطات بین المللی و همچنین اقبال عمومی کشورهای خارجی برای گسترش ارتباطات خود با ایران، شرایط بسیار مناسبی برای بهره مندی بخش های مختلف اقتصادی در کشور برای استفاده از بهترین تجربیات موجود در سایر کشورها فراهم شده است. لذا در چنین موقعیتی، بهینه کاوی (Benchmarking) ابزاری مناسب است که در این زمینه می تواند واحدهای مختلف بنگاه های اقتصادی را یاری نماید.

logo-samandehi