دوره های آموزشی TRADE

   

 

                                                         

تقویم آموزشی

یک پروژه تحقیقاتی در زمینه الگوبرداری و بهبود فضای کسب­ وکار توسط شبکه جهانی بهینه­ کاوی نشان می­دهد که الگو­برداری و مقایسه مستمر عملکرد اجرایی سازمان ها با سایر بنگاهای اقتصادی مشابه یکی از معتبرترین و مقبول ترین تکنیک­هایی است که توسط ۶۸% سازمانهای مورد بررسی در این برنامه تحقیقاتی استفاده شده است. بهینه کاوی(بنچ مارکینگ)تجربیات برتر که توسط ۳۹% از این سازمان­ها مورد استفاده قرار گرفته است، بیشترین سود معادل بازگشت مالی بیش از ۲۵۰،۰۰۰ دلار را برای آنها به همراه داشته است.

درمحیط­های پویا و متغیر امروزی، حاشیه امنیت پایینی برای آزمون و خطا در زمینه های گوناگون وجود دارد. از این رو بهینه کاوی به عنوان راه­ حلی مناسب و معتبر برای پاسخگویی به دغدغه های بنیادین امروز سازمان ها مطرح می­گردد:

  • چرا هنوز مشتریان از ما و صنعت ما شکایت می­کنند؟
  • چگونه می­توانیم خدمات بهتری را بدون افزایش هزینه های گزاف عملیاتی ارائه کنیم؟
  • چگونه می توانیم کیفیت خدمات و کالاهای خود را افزایش دهیم؟
  • چگونه نبوغ و طراوت کسب­ وکار خود را حفظ کنیم و ارتقا دهیم؟
  • چگونه به یک سازمان یادگیرنده تبدیل شویم ؟

بهینه­کاوی بر چگونگی بهبود و ارتقا کلیه فرآیندهای کسب وکار از طریق به کارگیری و استفاده از تجربیات موفق تمرکز دارد و این به معنی موضوعی فراتر از ارزیابی سطحی بهترین تجارب ارائه شده در جوایز تعالی کسب و کار و گسترده تر از هر مفهوم مدیریتی دیگر به شمار می­رود. در واقع، بهینه­کاوی پیدایش و تکامل فرهنگ یادگیری را در سازمان ها ترویج می­دهد و کلیدی برای بهبود مستمر و رقابت پذیری در دراز مدت را فراهم می آورد.

دوره­های آموزشی  TRADEتوسط دکتر رابین مان، رئیس شبکه جهانی بهینه کاوی (GBN)، پس از مدل های ارائه شده توسط باشگاه بهینه ­کاوی صنایع غذایی انگلستان، باشگاه بهینه کاوی نیوزیلند و منابع بهبود عملکرد کسب و کار www.bpir.com (پورتال بین المللی معتبر بهینه کاوی)، طراحی و پایه ­گذاری شده است.

این دوره تا کنون در کشورهای انگلستان، سنگاپور، فیلیپین، نیوزیلند، مالزی، کویت، هند، تایلند، فیجی، بحرین، شیلی و .. برگزار شده است.

روش بهینه ­کاوی TRADE بر تبادل اطلاعات و به اشتراک گذاری سازوکارهای بهترین و موفق­ترین تجربه ها برای بهبود عملکرد فرآیندها، تولید کالاها و ارائه خدمات تمرکز دارد. پروژه‏ های بهینه ­کاوی باید حوزه­ هایی را مورد هدف قرار دهند که بالاترین ارزش را برای سازمان ایجاد می­کنند. هدف این پروژه­ ها می­تواند کلی یا جزیی باشد و نیز می­ تواند مربوط به بهبود عملکرد فرآیندها، فعالیت­ ها، ابزارهای بهبود کسب و کار، تجهیزات یا القا رفتارهای درست سازمانی باشد.

پس از تعیین اهداف پروژه­ها، فرآیندها و فعالیت­هایی که می­بایست مورد مطالعه قرار­گیرند برای سهولت بیشتر به اجزای تشکیل دهنده خود تجزیه می­ شوند. سپس مواردی که می­ بایست بهینه­ کاوی شوند، تعیین شده و فرآیندها و فعالیت­هایی که باید طراحی و اجرا شوند، انتخاب می­گردند.

چرا TRADE؟

دوره های آموزشی TRADE شامل مزایای زیر می­گردد :

  • رویکردهای معتبر و قابل قبولی برای سازمان های خصوصی و دولتی در کشورهای مختلف ارائه می­کند.
  • انعطاف پذیر و قابل تغییر است و می­تواند برای پروژه­های کوتاه مدت (۱ تا ۱۲ هفته) یا پروژه های طولانی مدت (۱۳ تا ۳۶ هفته) به کار گرفته شود.
  • به سادگی قابل تشریح و تفهیم است و تنها شامل ۵ مرحله­ی گام­ به­گام است.
  • فرآیند محور است و از ۵ مرحله تشکیل می­گردد که این مراحل به سادگی قابل اجرا هستند.
  • رویکردی قوی برای برنامه­ریزی فراهم می­آورد و می­توان اطمینان حاصل کرد که پروژه ها تنها بعد از آنالیز هزینه-منفعت اجرایی خواهند شد.

از آنجایی که پروژه­ها توسط سامانه مدیریت پروژه­هایTRADE  پشتیبانی می­شود، موفقیت در اجرای فرآیند­های دوره­های آموزشیTRADE در هر کسب و کاری تضمین می شود. یک دستور­العمل نیز (شامل مجموعه ای کامل از منابع، فرمهای بهینه ­کاوی و نیز گواهینامه معتبر بهینه ­کاوی ) برای هر دوره آموزشی وجود دارد.

حضور در این دوره موجب صرفه جویی در زمان و هزینه در ابعاد مختلف در سازمان ها می­شود.

۱۵ سال فعالیت مستمر در زمینه بهینه­ کاوی و تجارب متنوع صدها سازمان در طراحی و اجرا، روش­ها و سبک­ های اجرایی مختلفی را در این زمینه به وجود آورده است. TRADE دسترسی به این مجموعه گسترده را بدون نیاز به پرداخت هزینه ­های گزاف و غیر قابل توجیه فراهم می­آورد.

بعد از اجرای هر مرحله ازTRADE ، و قبل از ورود به مراحل بعدی، پروژه به دقت مورد بازبینی قرار می­گیرد تا اطمینان حاصل شود که در مسیر درست قرار گرفته است. در غیر این صورت، می­توان پروژه را متوقف نمود ویا مسیر آن را تغییر داد.

بنابراین کلیه پروژه ها باید نتایج مورد انتظار پیش بینی شده و بیشترین سود ممکن را به دست دهند.(کسب میلیونها دلار برای سرمایه­ گذاری در پروژه­ های بزرگ بعدی)

حامیان همیشگی پروژه­ های بهینه ­کاوی

پروژه­ های بهینه­ کاویTRADE  توسط BPIR.com پشتیبانی می شود. این وب­سایت شامل تعداد زیادی اطلاعات مفید و معتبر درباره بهینه­ کاوی و تجارب موفق است و می­تواند برای کلیه کسب و کارها مورد استفاده قرار گیرد. این وب سایت توسط یک پورتال بین المللی اداره می­شود که ۸۰،۰۰۰ عضو خود را قادر می­سازد تا یادگیری متقابل از تجارب موفق یکدیگر را اجرایی کنند.

برنامه آموزشی و جزئیات ثبت نام

پس از گذراندن کارگاه دو روزهTRADE  شما با ابزارهای متعددی به صورت عملی و کاربردی آشنا خواهید شد که می­توانند در برنامه ­ریزی، طراحی و اجرای پروژه های بهینه­کاوی موثر واقع گردند. بهتر است حوزه­ای که برای بیهنه­ کاوی مد نظر دارید (یک فرآیند، فعالیت یا سطحی از عملکرد که نیازمند بهبود است) را قبل از برگزاری کارگاه شناسایی کنید.

 به شرکت کنندگان جایزه­ای تحت عنوان گواهینامه معتبر بهینه­ کاوی اعطا می­گردد.

گواهینامه

شرکت کنندگان در دوره های آموزشیTRADE  می­توانند سطح دانش و اطلاعات خود را از طریق گذراندن این دوره های آموزشی و دریافت گواهینامه پایان دوره آن ارتقا دهند. این گواهینامه در واقع نخستین گواهینامه معتبر در زمینه بهینه­کاوی و الگو برداری از تجارب موفق در سطح بین­المللی بشمار می­آید و به سازمان­ های علاقه مند به تعالی کسب و کار توصیه می­شود که حداقل یک کارشناس بهینه­ کاوی که موفق به دریافت این گواهینامه شده است را در میان نیروی انسانی خود پرورش دهند.

مدرسین : 

آقای مهندس فرشید شکرخدایی

آقای دکتر حسن فروزان فرد

هزینه حضور در دوره

توجه : شهریه ثبت نام معادل ۱،۵۰۰،۰۰۰ تومان شامل ورود به کارگاه، استفاده از وسایل کارگاه، جزوه های آموزشی، گواهینامه و پذیرایی و نهار برای دو روز می­باشد. و شامل هزینه سفر و هزینه اقامت شرکت­ کنندگان نمی­ گردد. برای ثبت نام یا کسب اطلاعات بیشتر لطفا با آقای مهندس احسان جنتی فرد، مدیر اجرایی شبکه بهینه کاوی به شماره تلفن ۸۸۱۷۳۴۵۲ و یا ایمیل e.jannati@ipcgroup.ir تماس حاصل فرمایید.  

نکات راهنما انتخاب موضوع پروژه

عناوین پروژه باید بر مبنای نقش موثر آن در برنامه ­ریزی­های استراتژیک سازمان و همچنین وجود اهمیت نسبتاً زیاد از جانب مشتریان یا دیگر ذینفعان برای بهبود عملکرد در این حوزه ها انتخاب گردد.

 مثال­ هایی از عناوین پروژه­ ها:

  • مدیریت شکایات مشتریان- به منظور بهبود و ارتقا فرآیند مدیریت شکایات مشتریان
  • مدل امتیاز متوازن- برای شناسایی و اجرای بهترین تجارب موفق با استفاده از مدل امتیاز متوازن
  • فرهنگ تیمی و کار گروهی- برای گسترش و القا فرهنگ تیم های "همیشه برنده و پویا"
  • زمان استخدام- برای کاهش زمان دوره­های استخدام کارمندان جدید
  • بهبود فرآیند­های کسب و کار- به منظور کاهش حوادث و ریسک ناشی از آن ها تا X %

توجه : عنوان/ هدف پروژه قابل تغییر است.

LOGO: IRBN, GBN, TRADE, BPIR.com, COER